Jóźwin, 01 stycznia 2025
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy regulamin jest regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną, o którym mowa w art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (dalej jako Regulamin).
2. Regulamin określa:
a. rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach prowadzonego sklepu internetowego działającego w domenie www.mat.konin.pl prowadzonego przez
MAT Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością z siedzibą : Jóźwin 10 , 62-530 Kazimierz Biskupi
Zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu IX Wydział Gospodarczy KRS pod numerem : 0000038535,
NIP:665-25-03-569, REGON: 311115828 , Bank ING Bank Śląski o/ KONIN 34 1050 1735 1000 0090 3111 4946, Kapitał zakładowy : 100 000,00zł
b. warunki zawierania umowy sprzedaży;
c. warunki rozwiązania umowy sprzedaży;
d. prawo odstąpienia od umowy sprzedaży;
e. sposób dokonania płatności;
f. koszty, sposoby i terminy dostawy produktów;
g. tryb postępowania reklamacyjnego i gwarancyjnego;
h. pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
3. Sprzedawca samodzielnie bądź na żądanie Klienta udostępnia Regulamin przed zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w formie, która umożliwi pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści niniejszego Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się usługobiorca.
4. Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej www.mat.konin.pl w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
5. Sprzedawcą jest firma MAT Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością z siedzibą : Jóźwin 10 , 62-530 Kazimierz Biskupi
6. Kupującym jest osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej korzystająca z usługi świadczonej drogą elektroniczną.
§ 2
DEFINICJE
Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
1. Sprzedawca– MAT Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością z siedzibą Jóźwin 10 , 62-530 Kazimierz Biskupi
2. Kupujący osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, korzystająca z usług w sklepie internetowym i dokonująca zamówień w sklepie.
3. Konsument – klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22(2) Kodeksu cywilnego.
4. Przedsiębiorca – Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43(1) Kodeksu cywilnego.
5. Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – Klient będący osobą fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tego Przedsiębiorcy zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
6. Konto – usługa elektroniczna z indywidualnym loginem i hasłem Klienta umożliwiająca dokonanie działań w Sklepie Internetowym.
7. Regulamin – niniejszy dokument.
8. Towar/Produkt – rzecz ruchoma, produkt oferowany do sprzedaży w Sklepie Internetowym.
9. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu art. 535 Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
10. Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
11. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia Umowy sprzedaży, określające rodzaj i ilość kupowanego Towaru.
§ 3
ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
1. Sprzedawca świadczy usługi na rzecz Usługobiorcy w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
2. Sprzedawca zobowiązuje się do przestrzegania niniejszego Regulaminu.
3. W związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną Usługodawca korzysta z oprogramowania oraz technologii, które zapewniają bezpieczeństwo, poufność i nienaruszalność przekazywanych danych/informacji.
4. Klient zobowiązany jest:
a. posiadać dostęp do Internetu;
b. posiadać przeglądarkę internetową przykładowo Internet Explorer w wersjach 6.0 i nowszych czy też Apple Safari w wersji 3.0 lub nowszej;
c. posiadać dostęp do poczty elektronicznej.
5. Zakazane jest dostarczanie przez Klientów treści o charakterze bezprawnym oraz korzystanie w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Klientów i Sprzedawcy.
6. Korzystanie ze Sklepu Internetowego oznacza każdą czynność Klienta prowadzącą do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Sklepie internetowym.
§ 4
USŁUGI
1. Sprzedawca umożliwia Klientowi bezpłatne korzystanie z usług oferowanych w Sklepie internetowym.
2. Usługą świadczoną drogą elektroniczną przez usługodawcę jest sprzedaż produktów odzieży, obuwia i środków ochrony osobistej
3. Usługobiorcy mogą nieodpłatnie zakończyć korzystanie z usługi świadczonej drogą elektroniczną w każdej chwili, a także przerwać ewentualny proces zawarcia umowy poprzez sfinalizowane procesu składania zamówienia w sklepie internetowym.
4. Usługi świadczone drogą elektroniczną przez Usługodawcę mają charakter nieodpłatny.
§ 5
WARUNKI ZAWARCIA I ROZWIĄZANIA UMOWY SPRZEDAŻY ORAZ PRAWO
ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Klient ma możliwość zawarcia umowy sprzedaży w trybie elektronicznym poprzez wypełnienie formularza dostępnego w Sklepie internetowym w ramach świadczonych usług drogą elektroniczną.
2. Umowa zostaje zawarta z chwilą:
a. akceptacji treści przesłanego do Klienta Zamówienia;
b. wyrażenia zgody na jego realizację;
c. akceptacji treści niniejszego Regulaminu;
d. potwierdzenia zapoznania się z prawem do odstąpienia od Umowy.
3. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim lub angielskim, o treści zgodnej z niniejszym Regulaminem.
4. Kupujący (Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta) ma prawo do pisemnego odstąpienia od zawieranej umowy bez podania przyczyny w terminie 14 (słownie: czternastu) dni, od daty zawarcia umowy na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.) W przypadku pisemnego odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest do zwrotu towaru w terminie 14 (słownie: czternastu) dni.
Uprawnienie, o którym mowa powyżej dotyczy również osoby fizycznej – Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, zawierającego umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
5. W przypadku skorzystania z prawa do 14-dniowego odstąpienia, koszt zwrotu towaru ponosi kupujący.
§ 6
SPOSÓB DOKONANIA PŁATNOŚCI
1. Ceny Towarów określone są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła oraz inne opłaty.
2. Opłatę za złożone Zamówienie można uiścić poprzez:
a. zapłatę na rachunek bankowy Sprzedawcy Bank ING Bank Śląski o/ KONIN 34 1050 1735 1000 0090 3111 4946;
b. dokonanie płatności elektronicznej poprzez zewnętrzny system płatności imoje, obsługiwany przez ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach”.
c. kurierowi przy odbiorze Zamówienia.
§ 7
KOSZTY, SPOSOBY I TERMINY DOSTAWY PRODUKTÓW
1. Dostawa Towarów możliwa jest na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz na terenie całej Unii Europejskiej.
2. Koszty dostawy uzależnione są od łącznej wagi zamówionych produktów i zawierają się w przedziale od 12,30 zł brutto do 25,00 zł brutto za każde 30 kg masy zamówionych produktów.
3. Sprzedawca przewiduje następujące formy dostawy Towarów:
a. za pośrednictwem firmy kurierskiej;
b. za pośrednictwem operatora pocztowego;
4. Klient ponosi koszty dostawy w zależności od wyboru formy dostawy.
5. Czas realizacji Zamówienia:
a. na terenie Rzeczypospolitej Polskiej wynosi 2-5 dni roboczych od dnia złożenia Zamówienia;
b. na terenie Unii Europejskiej wynosi 5-10 dni roboczych od dnia złożenia Zamówienia.
§ 8
TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO I GWARANCYJNEGO
1. Towary sprzedawane w sklepie są objęte gwarancją producenta.
2. MAT Sp. z o.o. ponosi wobec Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta odpowiedzialność z tego tytułu na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2022 r. poz. 2337).
4. Składana reklamacja powinna zawierać krótki opis zaistniałego problemu będącego przedmiotem złożenia reklamacji oraz datę i godzinę jego wystąpienia.
5. Reklamacje należy wysłać na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy: dok@mat.konin.pl
6. Reklamowany produkt wraz z dołączoną informacją reklamacyjną należy wysłać na adres:
MAT Sp. z o.o., Jóźwin 10, 62-530 Kazimierz Biskupi
7. Podstawą rozpatrzenia reklamacji jest podanie numeru i załączenie kopii dokumentu zakupu. Brak podania tej informacji spowoduje odrzucenie reklamacji.
8. Każdy reklamowany produkt należy zgłaszać jako osobną reklamację np. 1 para butów = 1 reklamacja.
9.Towar zgłoszony do reklamacji powinien odpowiadać podstawowym wymaganiom higienicznym przyjętym
w obrocie handlowym. Powinien być czysty, żeby można było dokonać oględzin i ewentualnie dokonać naprawy.
(Podstawa prawna: Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 maja 1995r. W sprawie szczegółowych warunków zawierania wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów § 17.1. Towar zgłoszony do reklamacji powinien odpowiadać podstawowym wymaganiom higienicznym przyjętym w obrocie)
10. Reklamacje będą rozpoznawane przez Usługodawcę w terminie 14 dni od ich otrzymania, a w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych w terminie 30 dni od dnia otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.
11. O wyniku rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca poinformuje Klienta pismem sporządzonym w formie pisemnej i przesłanym na adres korespondencyjny zgłaszającego.
12. Towary mogą posiadać gwarancję producenta, Sprzedawcy lub importera. Jeśli Towary są objęte gwarancją, to informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji oraz czasu, na jaki została udzielona, każdorazowo zawarta będzie w opisie Towaru na stronie internetowej Sklepu.
§ 9
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZSTRZYGANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
1. Klient – Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, tj.:
a. zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;
b. złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/;
c. uzyskania bezpłatnej pomocy w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą przy pomocy m.in. z Federacji Konsumentów, Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.
§ 10
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności, która stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
§ 11
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01 stycznia 2025 roku.
2. Sprzedawca ma możliwość wprowadzenia zmian postanowień niniejszego Regulaminu z uzasadnionych powodów, np. zmian w obowiązujących przepisach prawa.
3. Treść niniejszego Regulaminu dostępna jest na stronie internetowej www.mat.konin.pl
4. Regulamin może być utrwalany, pobierany, odtwarzany, w każdym czasie poprzez jego wydrukowanie czy też zapisanie na odpowiednim nośniku.
5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
a. Kodeksu Cywilnego;
b. stawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
c. ustawy o prawach Konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
6. Sądem właściwym do rozstrzygania ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedającym a Klientem będzie sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedającego.